ظروف غذا

لذت سرو غذا، با ظرف غذا

ظرف غذا

همون طور که می‌دونید ظروف غذا یکی از لوازم ضروری در زندگی روزمره هستند که نقش مهمی در نگهداری و سرو غذا ایفا می‌کنند. انواع مختلفی از ظروف غذا در بازار موجود است که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع ظرف غذا و کاربردهای آن در زندگی روزمره بپردازیم. ظروف غذا را می‌توان بر اساس جنس، شکل، اندازه و کاربرد دسته‌بندی کرد. در ادامه این موارد را باهم بررسی می‌کنیم.

انواع رایج ظرف غذا:

ظروف غذا به‌طور کلی به سه دسته‌ی اصلی تقسیم می‌شوند:

ظرف غذای پلاستیکی:

 این مدل ظروف غذا از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند و سبک و قابل حمل هستند. این ظروف برای استفاده در مسافرت و پیک نیک مناسب هستند. این نوع از ظروف به دو دسته تقسیم می‌شوند:

BPA FREE: این نوع از ظروف قابل استفاده در مایکرو هستند و برای قراردادن غذا و میوه و تنقلات کاربرد دارند. نمونه‌ی این دسته را از طریق این لینک مشاهده خواهیدکرد.

پلاستیک معمولی: این نوع برخلاف نوع قبلی قابل استفاده در مایکرو نیستند و برای سرو غذا کاربرد چندانی ندارند. بیشتر برای قراردادن صبحانه‌های سرد و میوه‌ها کاربردی هستند.

ظرف غذای پلاستیک-استیل:

بهترین و کاربردی‌ترین نوع ظرف غذا در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد. این مدل به دو دسته تقسیم می‌شود:

جداشونده: این نوع از ظروف بخاطر قابلیت جداشوندگی، یک گزینه‌ی عالی و کاربردی به‌حساب می‌آیند. قسمت پلاستیکی این ظرف مستقلا در ماکرو و قسمت استیل آن در فر قرار می‌گیرد. بنابراین برای سرو انواع غذا، میوه و تنقلات کارآمد هستند. محفظه داخلی این ظروف استیل و یک گرم نگهدارنده‌ی قوی برای غذاها می‌باشند. ظروف استیل-پلاستیک بسیار پرطرفدار و محبوب هستند و به همین خاطر در انواع مختلف رنگ و طرح تولید و عرضه می‌شوند. انواع مختلف این نوع از ظروف را در لینک زیر مشاهده خواهید کرد. دو نمونه‌ی باکیفیت از این دسته را از طریق این لینک‌ خرید ظرف غذای جداشونده مشاهده خواهید کرد. در این دسته‌بندی ظرف غذای فلاسکی هم وجود دارد که به زودی در فروشگاه اینترنتی لیوپلاس موجود خواهد شد.

غیرقابل جداشدن: این دسته همان‌طور که از آن پیداست، قسمت پلاستیکی و استیل آن از هم جدا نمی‌شوند و همین مسئله سبب می‌شود که قابل استفاده در مایکرو و فر نباشند. اما گرم نگهدارنده‌ی غذا هستند و تا حدودی برای سرو غذا مناسب می‌باشند. مانند این لینک!

ظرف غذای استیل:

ظروف غذای استیل به دلیل جنسی که دارند، یک گرم نگهدارنده‌ی قوی و خوب برای حمل غذا می‌باشند. بهترین مدل این جنس ظرف غذای تمام استیل فلاسکی است که عایق خیلی قوی برای دمای مواد غذایی می‌باشند. ظروف غذای فلاسکی هم‌چنین دارای مدل استیل و پلاستیک نیز هستند.

ظروف غذا را هم‌چنین می‌توان بر اساس شکل هندسی و جنس آن طبقه‌بندی کرد:

دسته‌بندی ظرف غذا بر اساس شکل:

  • گرد: ظروف غذای گرد از شکل‌های رایج ظرف غذا هستند. این ظروف برای سرو انواع غذاها مناسب هستند. این مدل از ظرف غذا برای قراردادن میوه و تنقلات و آجیل کاربردی هستند.
  • مربع: ظروف غذای مربع شکلی مشابه ظروف غذای گرد دارند. این ظروف بخاطر ابعاد و اندازه‌ای که دارند، بیشتر برای کودکانی که در مقطع مهدکودک و یا دبستانند، مناسب هستند. انواع این ظروف را می‌توانید از طریق لینک زیر خریداری کنید. مانند این لینک!
  • مستطیلی: ظروف غذای مستطیلی برای سرو غذاهایی که به صورت رول شده هستند، مناسب می‌باشند. برای انواع مقاطع سنی مناسب هستند. نمونه ی جذاب این دسته را از طریق این لینک مشاهده می‌کنید. ظروف مربعی و مستطیلی به راحتی در کوله و کیف غذا جا می‌شوند و یک انتخاب مناسب برای
  • بیضی: ظروف غذای بیضی، شکل و کاربردی مشابه ظروف غذای گرد دارند. این ظروف نیز برای سرو انواع غذاها مناسب هستند. معمولا در ابعاد کوچک و برای کودکان تولید و عرضه می‌شوند، مانند نمونه‌ی زیر: لینک خرید ظرف غذای بیضی

دسته‌بندی ظرف غذا بر اساس اندازه:

  • یک طبقه: این نوع از ظروف بسیار کم‌جا و قابل حمل هستند. مناسب کودکان و دانش آموزان هستند. این دسته‌بندی تنوع بسیار زیادی دارند که یک نمونه‌ی آن را از طریق لینک خرید ظرف غذای یک طبقه زیر مشاهده می‌کنید.
  • چند طبقه: ظروف غذای چند طبقه مناسب سرو دو نوع غذا با ماهیت‌های متفاوت مانند غذاهای خورشتی، هستند. حجم غذای زیادی را در خود جا می‌دهند و می‌توان همزمان غذا و میوه یا تنقلات را در یک ظرف جا داد. نمونه‌ی این ظرف غذ را در این لینک مشاهده خواهید کرد.
  • تک محفظه‌ای: این مدل از ظروف غذا به دلیل حجم غذای کمی که داخل آن‌ها قرار می‌گیرد، برای کودکان و سرو در مهدکودک پیشنهاد می‌شود. هم‌چنین سبک و قابل حمل هستند. نمونه‌ای از این دسته بندی را از طریق لینک خرید ظرف غذای تک محفظه‌ای مشاهده خواهید کرد.
  • چندمحفظه‌ای: این ظروف برای کارمندان و افرادی که مدت طولانی از خانه بیرون هستند و هم‌چنین حجم غذای زیادی را با خود حمل می‌کند کاربردی است. این لینک نمونه‌ی مشابه این نوع از ظروف است.

در هنگام خرید ظرف غذا باید به نکات زیر توجه کنید:

  • جنس ظرف غذا: جنس ظرف غذا بر سلامت و طعم غذا تأثیر می‌گذارد. بهتر است از ظروف غذای باکیفیت و غیر سمی استفاده کنید.
  • شکل ظرف غذا: شکل ظرف غذا بر نحوه سرو غذا تأثیر می‌گذارد. هم‌چنین طراحی و رنگ‌بند ظرف بر روی اشتها اثرگذار است.
  • اندازه ظرف غذا: اندازه ظرف غذا باید متناسب با تعداد افراد و هم‌چنین حجم غذایی که فرد در طول روز مصرف می‌کند باشد.
  • کاربرد ظرف غذا: ظرف غذا را متناسب با کاربرد آن انتخاب کنید. توجه به سن، نیاز و سلیقه بر انتخاب شما اثر زیادی دارد.

نتیجه‌گیری:

ظروف غذا از لوازم ضروری آشپزخانه و هم‌چنین از ملزومات مهم مدرسه هستند که نقش مهمی در نگهداری و سرو غذا ایفا می‌کنند. با انتخاب صحیح ظرف غذا می‌توانید غذای خود را با لذت و ظرافت بیشتری سرو کنید. در این بخش سعی کردیم شما را با انواع ظروف غذا آشنا کنیم و چند نمونه‌ی مختلف را به شما معرفی کنیم. هم‌چنین می‌توانید از طریق سایت فروشگاهی لیوپلاس با دنیای جذاب و متنوعی از ظروف غذا آشنا شوید و سفارش خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − نه =